Tavaly novembertől Térhálók címmel Csurgai Ferenc, Olajos György, Ponyiczki Szilvia és Tari Gábor utcakiállítása látható cserélődő anyaggal a Demola Egyetemek Közti Kreatív Kulturális Tér üvegportáljaiban a Budafoki út elején, a Gellért tér sarkánál.
A nemzetközi intézményhálózat első magyar megjelenését a hely vezetője, Bacsa László álmodta meg a Budapesti Műszaki Egyetem és Újbuda Önkormányzata segítségével, melynek neve magáért beszél.
Tari Gábor
PhD festőművész, egyetemi docens, színkutató, színtervező. „Tari Gábor életútja abból a szempontból különlegesnek tekinthető, hogy nem csak kizárólag festészeti tevékenységet folytat életvitelszerűen, hanem több egyetem oktatójaként a színdinamika, a vizuális nyelv és formatan témákat is folyamatosan kutatja a művészetpedagógiai feladatainak állandó megújításával. Alkotói példaképe többek között Kepes György szerteágazó művészeti-tudományos és oktatói tevékenysége. Mestereitől – Sváby Lajos és Gerzson Pál – sikerült magába szívnia a kifejezőerő, az expresszivitás, de a kompozíció, a képi struktúrák, összefüggések együttes fontosságát is. Nemcsics Antal professzortól közel 25 éve vette át a Színdinamika téma oktatását és kutatását a BME Rajzi és Formaismereti Tanszékén. A megörökölt tudományos alapokon (Coloroid színrendszer mint magyar színszabvány, Comcolor színmérő műszer és digitális átszámító-program) mérhetővé és leírhatóvá tudta tenni saját színharmónia-kutatásait általánosan használt grafikus tervezőprogramokban is (Színharmóniaellipszisek /PhD tézisek/, Színharmónia-spirál (kromatikus hangskálákhoz hasonló arányú színharmóniák) és a Színharmónia-kúpspirál, mint az aranymetszésre épülő polikróm színharmónia térbeli képe). Ezekre támaszkodó gyakorlatban is megvalósult színes környezettervezési munkái is jelentősek, főleg a kb. 15 éve elindult panelépületek újra-színezésének képzőművészeti színvonalú megteremtésével (több mint 100 megvalósult épületszínezéssel, murális kompozíciókkal). Ennek tapasztalatait a műemléki épületek újraszínezési problémáival együtt oktatási tematikáiba is beemelte. Legrangosabb épületszínezése a Fertődi Eszterházy Kastély új színe /2003-2006/. 2017-ben Axel Venn neves német színkutató bemutatja tevékenységét a Color of Life című átfogó, európai áttekintést adó német és angol nyelvű kötetében. 2021-ben a Magyar Építész Kamara 1,5 órás filmet készített vele „Színharmóniákról kicsit másképp” címmel. Témáival rendszeresen publikál, számtalan szimpozionon tart előadásokat, több szakkönyvet és oktatási tematikát is írt (pl. Csepel új vizuális arca, Csepel Településképi Kézikönyv, Homlokzatszínezés, A természet rejtett színharmóniája, Színes szürkék varázsa, Milyen színű a zene?, Színharmónia és aranymetszés stb). Több szakmai filmben, tévé- és rádióinterjúban is szerepelt. Egyik legfontosabb alkotása az 1990-ben megépült M3-as metrovonal Városkapu u. és Újpest Városközpont zománc falképei, de 2018-ban az egész vonal Árpád híd és Újpest közti összes alkotását restaurálhatja a hiányzó elemek újbóli, zománcgyárban történt elkészítésével. Festészeti témájában monomániás módon évtizedeken keresztül fejleszt egy személyes, absztrahált-figuratív, sajátos térélményű képi stílust. Képeivel rendszeresen szerepel az MKISZ, a Magyar Festők Társasága, a Kapos ART, a MAOE, a Gyermelyi Művésztelep kiállításain, de szervez is koncepcionált tárlatokat, művésztelepeket. Legrangosabb külföldi megnyilatkozásaként művei 2004-től két évig láthatóak voltak Washingtonban az új magyar konzulátus állandó kiállításán Fehér László, Nádler István, Klimó Károly, Bullás József, Haraszty István Édeske és Soós Tamás műveivel együtt. Korábban szervezett kiállítás: www.tervlap.hu/cikk/show/id/842”